Види шахрайства

Корисні посилання

Зворотній зв`язок


Галерея накладок

Топ-Новини

Топ-Відео

Топ-Статті

Статті

Що робити, якщо викрали кредитну карту разом з мобільним телефоном?
2014-07-30

Андрій Моршнев
Начальник служби інформаційної безпеки
Банк: УкрСиббанк


У разі крадіжки картки разом з мобільним телефоном слід, в першу чергу, зв`язатися з контакт-центром банку, що видав картку. Його номер телефону звичайно написаний на банкоматі банку. Також можна зайти в будь-яке відділення будь-якого банку і попросити надати телефон контакт-центру банку клієнта. Знайти його можна в мережі Інтернет, а якщо у співробітників відділень немає такого доступу, то вони допоможуть звернутися в їх контакт-центр і пояснити суть проблеми. У таких крайніх випадках банки зазвичай йдуть на допомогу один одному.


Також можна зв`язатися з контакт-центром за допомогою безкоштовних дзвінків через мережу Інтернет - Інтернет-телефонія. Багато банків починають активне впровадження такої технології "безкоштовного" ​​і бестелефонного спілкування.


Після дзвінка в свій банк також слід зателефонувати оператору зв`язку і заблокувати СІМ-карту.


Сергій Надичев
Начальник департаменту електронних каналів обслуговування і продажів
Банк: Всеукраїнський Банк Розвитку


Існує кілька варіантів вирішення даного питання. Перше - ви повинні повідомити про даний інцидент в банк за телефоном гарячої ліній. Пройти аутентифікацію, яка передбачена банком, і повідомити про подію. У 95% випадків співробітник банку заблокує вашу карту і попросить новий номер телефону для зв`язку з вами.


У другому випадку ви можете звернутися до будь якого відділення вашого банку, повідомити про сформовану ситуацію; після проходження відповідної аутентифікації співробітником банку будуть прийняті необхідні заходи для забезпечення безпеки ваших коштів.


Тетяна Любимова
Директор контакт-центру банку
Банк: Хрещатик


У першу чергу в найкоротші терміни необхідно заблокувати карту, звернувшись в службу клієнтської підтримки банку, додатково повідомивши оператору про необхідність відключення послуг СМС-інформування та Інтернет-банкінгу.


Андрій Рудов
Директор департаменту з розвитку кредитних карт банку
Банк: Ренесанс Кредит


Клієнтові потрібно якнайшвидше повідомити банк і заблокувати карту. У цьому випадку у держателя пластика є кілька варіантів на вибір. Клієнт може набрати безкоштовно з будь-якого стаціонарного телефону гарячу лінію банку, пройти ідентифікацію і провести блокування картки. Більшість банків пропонують своїм клієнтам доступ до Інтернет-банкінгу, функціонал якого дозволяє проводити блокування карти. Для цього достатньо мати доступ в Інтернет. Також можна звернутися з паспортом у відділення банку для написання заяви про блокування із зазначенням причини.


Володимир Пушенко
Начальник управління з розвитку операцій з платіжними картами
Банк: ВЕРНУМ БАНК


Крадіжка карти з телефоном / СІМ, якщо карту вчасно не заблокувати, дозволить шахраям отримати доступ до захищених сайтів, які використовують 3D sequre (MasterCard SequreCode або Verified by Visa), у разі якщо даний функціонал реалізований у вигляді одноразових паролів що приходять за допомогою СМС на мобільний телефон. Тому не менш важливо при крадіжці мобільного телефону і карти звернути увагу на блокування системи інтернет-банкінгу (ІБ), адже логотип банку на карті відразу покаже шахраям в якому банку клієнт обслуговується (а так як більшість банків використовують для ідентифікації в ІБ систему одноразових паролів, що відправляються по СМС, - шахраї отримують один з основних компонентів доступу до розпорядження вашими засобами).


Важливо не записувати свої логін і пароль від системи ІБ на мобільний телефон у відритому доступі, а при крадіжці картки і телефону відразу ж заблокувати не тільки карту, а й обліковий запис в ІБ, щоб запобігти будь-які способи несанкціонованого доступу до ваших коштів.


Олександр Парамонов
Заступник голови правління
Банк: Банк Російський Стандарт


У разі втрати кредитної картки, в першу чергу необхідно зателефонувати на гарячу лінію банку і заблокувати її. Номер контакт-центру можна уточнити на сайті банку, але краще зберігати «гарячий» номер на паперовому записнику. При цьому не критично, якщо дзвінок буде здійснюватися з іншого номера телефону (у разі якщо зареєстрований у банку телефон вкрадено) - для ідентифікації клієнта потрібно буде пройти процедуру голосової авторизації, тобто відповісти на задані оператором контакт-центру питання. Зокрема, назвати ПІБ, дату свого народження, секретне слово, код доступу та іншу інформацію, відому тільки клієнту.


Також не рекомендується зберігати ПІН-код на паперовому носії і тим більше писати його на самій карті, чотири цифри краще запам`ятати.


Обов`язково необхідно заблокувати SIM-карту вкраденого мобільного телефону через оператора мобільного зв`язку, щоб зловмисники після проведення операції в торговельній мережі в отриманому від банку СМС-повідомленні не побачили реальний залишок карти (особисті кошти клієнта + кредитний ліміт).


Юлія Морозова
Директор департаменту розвитку карткового бізнесу
Банк: VAB Банк


У випадку крадіжки кредитної картки та мобільного телефону, до якого підключена кредитна карта, клієнту слід в найкоротші терміни заблокувати карту шляхом звернення до контакт-центру банку. Якщо клієнт не може сам подзвонити, тоді за його дорученням може звернутися третя особа.


Не слід в мобільному телефоні «відкрито» писати пін-код до кредитної карти та / або слово-пароль до карти. Не зайвим буде для клієнта вказати контакти банку не тільки в мобільному телефоні, а і в іншому джерелі на випадок крадіжки / втрати телефону.


Олександр Дрозд
Директор департаменту бізнесу з платіжними картками банку
Банк: Київська Русь


Насамперед потрібно повідомити про це в банк, контактний центр банку, з тим щоб картку заблокувати. Після найближчим часом подати заяву в банк про те, що картка загублена / украдена і замовити перевипуск картки. Це загальні правила для всіх випадків компроментації картки.

Юрій Сокиран
Начальник управління платіжних систем і технологій
Банк: АВАНТ-БАНК


Постійно контролюйте стан ваших рахунків, регулярно отримуйте виписки по рахунках. Підключіться до послуги інтернет-банкінгу, що дозволить вам дистанційно управляти рахунками. Обов`язково підключіть і послугу смс-банкінг.


Терміново заблокуйте картки через кол-центр банку після отримання інформації у вигляді смс, які свідчать про несанкціоновані операції по карті.


Встановіть безпечні добові ліміти. У разі необхідності проведення операцій на великі суми - збільшуйте ліміти через колцентр банку.


Зберігайте картки разом з грошима, нікому без необхідності їх не показуйте. Не довіряйте інформацію про картку, її реквізити, третім особам.


При розрахунках у торговельних точках тримайте картку завжди в полі вашого зору. Віддавайте перевагу більш захищеним картками з чіпами. Запам`ятайте пін-конд і ніколи не зберігайте його поруч з картою. Краще його записати в телефоні як номер будь-якого абонента в зашифрованому вигляді.


Розраховуйтесь в мережі Інтернет тільки на перевірених сайтах. Для розрахунків в мережі Інтернет замовте окрему картку з встановленими низькими добовими лімітами.


Використовуйте ліцензійне програмне забезпечення операційної системи вашого комп`ютера, смартфона, антивірусного програмного забезпечення.


У разі виявлення у виписках по рахунку несанкціонованих вами операцій - зверніться в обслуговуючий банк з письмовою заявою з опротестуванням цих операцій.


Катерина Аршинникова
Начальник сектору управління картковим портфелем
Банк: ОТП Банк


У такому випадку слід негайно заблокувати платіжну карту. Для цього необхідно звернеться в інформаційний центр банку, в службу підтримки клієнтів-власників платіжних карт за телефоном, вказаним на зворотній стороні картки.


Сергій Кучеренко
Начальник відділу розвитку, еквайрингу та взаємодії з МПС
Банк: ІМЕКСБАНК


Якщо по вашій карті пройшли шахрайські операції - негайно проінформуйте про те, що трапилося банк і заблокуйте картку, ініціюйте перевипуск карти, по якій пройшло шахрайство.


У випадку крадіжки або втрати платіжної карти, також негайно блокуйте карту. Якщо внаслідок крадіжки або втрати карти були проведені успішні шахрайські операції, зверніться до правоохоронних органів. Після цього слід чекати закінчення розслідування як внутрішнього банківського, так і правоохоронних органів.


Використовувати банківські карти буде набагато безпечніше, якщо взяти до відома інформацію наступного характеру.


1) Зберігайте свою картку в недоступному для сторонніх осіб місці, не залишайте її без нагляду в ресторанах, в транспорті, в місцях відпочинку, в готелях і т.п.


2) Не допускайте розмагнічування магнітної смуги і механічних пошкоджень карти. Не тримайте її поблизу від джерел електромагнітного випромінювання. Банківська картка не повинна зберігатися поруч з офісною та побутовою технікою, а також мобільним телефоном.


3) Пароль банківської карти (PIN-код), який був переданий вам конфіденційно в запечатаному конверті, відомий лише власнику картки. Запам`ятайте свій PIN-код, не записуйте його на карті і не зберігайте разом з нею. Ні в якому разі не повідомляйте ваш пароль стороннім особам!


4) Отримавши банківську карту, залиште свій підпис на її зворотному боці в тому місці, яке призначене спеціально для цієї мети. Даний крок дозволить знизити ризик використання картки без вашої попередньої згоди на випадок її втрати.


5) Щоб запобігти шахрайські дії по незаконному зняттю з рахунку вашої картки грошових коштів, доцільно встановити певний добовий ліміт на видачу грошей готівкою по банківській карті і підключити одночасно зручну послугу SMS-інформування.


6) У разі одержання прохання повідомити PIN-код та реквізити карти (яка може виходити також і з боку кого-небудь із співробітників банку) не повідомляйте їх. Не рекомендується відповідати на надходячі електронною поштою листи, в яких пропонується від імені банку надати всі дані карти.


7) Для того щоб уникнути неприємностей, на персональному комп`ютері необхідно встановити антивірусну програму з щоденно оновлюваними базами і останню версію браузера, що підвищить безпеку роботи в Інтернеті.


Підвищення рівня безпеки розрахунків з використанням платіжних карт - це справа не тільки банку, а й самого клієнта. Враховуючи популярність міжнародних платіжних карт і високий рівень захисту завдяки новітнім чіп-технологіям, останнім часом зловмисники намагаються отримати конфіденційну інформацію безпосередньо від самого клієнта, використовуючи самі витончені способи.

 

Джерело: prostobank.ua

Рекомендовані статті