Види шахрайства

Корисні посилання

Зворотній зв`язок


Галерея накладок

Топ-Новини

Топ-Відео

Топ-Статті

ТРАППІНГ

Це один з найпростіших (з точки зору операційних витрат) способів роздобути Вашу платіжну картку з PIN-кодом. Все, що потрібно «ділку», - це виготовлена з фотоплівки кишенька, так звана «ліванська петля», яку можна непомітно помістити в картрідер (карточкоприймач) банкомату [1].

Жертва (якою можете опинитися і Ви): підходить до банкомату → вставляє свій платіжний засіб у вікно прийому карт, вже «обладнане» цим нехитрим пристроєм → вводить PIN-код → у деяких випадках навіть знімає запитану суму → ось тільки невдача, карткане повертається (!).

Ви в розгубленості (не кожен же день таке відбувається, а вірніше, напевно, трапляється вперше). У цей момент обов`язково знайдеться доброзичливець, який стане активно допомагати Вам у вирішенні проблеми, що склалася. Запропонує повторити набір PIN-коду, буде здійснювати інші маніпуляції (самостійно натискати функціональні клавіші банкомата). Але все буде безрезультатно. І тут від нього надійде пропозиція звернутися за допомогою в банк, куди бажано нанести візит особисто (до найближчого відділення). Зі словами подяки Ви спрямовуєтеся в заданому напрямку. А наш благодійник, він же за сумісництвом картковий шахрай, вилучає з банкомату свій пристрій разом з уловом (залишеної картою) і, озброївшись знанням Вашого PIN-коду (а його було неважко запам`ятати після N-ого кількості скоєних Вами наборів з його ж подачі ), спустошує вміст рахунку.

Дуже люблять все це провертати з туристами місцеві, так би мовити, «аборигени». Погане знання мови, місцевих звичаїв, відчуття, що свій банк далеко, часто призводить до того, що жертва сприймає місцевого жителя, який цікавиться ситуацією, що склалася, як рятівника.

 

 

 

Отримання інформації про Ваш PIN-код може статися і за іншими схемами з Вашою участю:

• Той же чуйний громадянин, бачачи що трапилася з Вами неприємність, запропонує Вам зателефонувати на лінію підтримки пластикових карт. При цьому сам набере номер на своєму мобільному і люб`язно передасть трубку Вам. На довершення до цього завбачливо відійде на необхідну дистанцію - нібито щоб не чути того, що Ви будете говорити. На іншому кінці «дроту» Ви почуєте монотонно-діловий голос оператора, який уточнить, що сталося з Вашою карткою, потім для аутентифікації особистості уточнить у Вас кодове слово, номер PIN-коду і повідомить про те, що блокує Вашу карту, щоб поки вона не у Вас, ніхто не зміг би нею скористатися.

• У даній ситуації, здавалося б, майже все зроблено в рамках правочинного алгоритму дій: дзвінок на лінію підтримки Банку → розмова, яку ніхто не чує → блокування карти ... У цій послідовності на перший погляд правильних маніпуляцій важливо пам`ятати, що не Ви набирали номер телефону - Вам його передали, і що під час розмови у Вас запитали те, що не повинні були питати - PIN-код. Насправді шахрай набрав номер свого подільника, який під виглядом співробітника банку дізнався відсутню інформацію для переведення в готівку Вашого карткового рахунку [2].

• Ще одним спонукальним для Вас елементом зателефонувати і повідомити аутентифікатор Картхолдер (Ваш PIN) може стати інформаційне повідомлення на банкоматі.

Як від цього всього вберегтися:

У відношенні зберігання самого PIN-коду:

 

«Зберігайте» свій PIN-код у своїй голові (постарайтеся його запам`ятати) і не носите записаним на окремому клаптику паперу разом з картою. Тим більше не треба писати його на самій карті - це буде схоже на пряме запрошення людині, у якої виявиться Ваша картка, обчистити її дочиста.

 

Якщо вже хочете написати щось на карті - напишіть там три відмінних чотиризначних набору цифр (удаваних PIN-коду). У такому випадку висока ймовірність того, що шахрай з Вашою карткою послідовно спробує набрати кожен з трьох, припускаючи, що один з них повинен бути Вашим актуальним PIN-кодом. У результаті після трьох невірно набраних комбінацій він своїми руками заблокує картку.

 

Якщо пам`ять підводить, маєте в розпорядженні декілька карт - обзаведіться дружиною або подругою і обміняйтеся написаними PIN-кодами один з одним. Знову ж, зловмисник, заволодівши картою когось із Вашого тандему, буде введений в оману стосовно номери картодержателя. А Ви у звичайній ситуації завжди зможете зателефонувати і уточнити номер у довіреної особи.

  

У ситуації, коли картка не повертається з Банкомату:

 

не йти на поводу у новоявлених доброзичливців;

не розголошувати конфіденційну інформацію → не набирати безцільно на очах у незнайомих людей свій PIN-код. У будь-якій ситуації, не посоромилися під час набору цифр прикрити дане дійство долонею вільної руки.

 

Необхідно! візуально обстежити картрідер банкомату → перевірити, чи не видно чи зовні «вусики» саморобної петлі, потягнувши за які, можна витягти карту;

зателефонувати на лінію підтримки Банку-емітента з повідомленням про те, що трапилося → заявити про необхідність блокування картки до вирішення ситуації.

записати номери телефонів банку на мобільний - нехай вони будуть у Вас під рукою, і Ви самі будете знати, який номер потрібно набирати, щоб не залишати на клавішах «теплової знімок», по якому можуть обчислити PIN-код, після користування клавіатурою покладіть на неї всю долоню. Нехай зловмисники мізкують, що це за код такий, складений з усіх можливих цифр, набраних одночасно.